Tuesday 3 March 2015

Pengembaraan Si Kepeng.

Assalammualaikum

Kali ini aku akan ceritakan kisah seorang budak yang berbadan kecik (kepeng). Perjalanan hidup dia ketika time masuk Pra Diploma 2014


Pada bulan 6 tahun 2014, si kepeng telah ditawarkan untuk memasuki Pra Diploma di UiTM Segamat. Mula2 si kepeng tu agak berat untuk meninggalkan family dia sebab ini kali pertama dia akan berpisah dengan family yang tersayang. Agak berat jugak untuk berpisah, tapi ia harus pergi demi kejayaan masa depannya. Ketika sampai di Uitm tersebut, dia bersalaman dengan ahli keluarganya dan disudut hati kecik dia amat sedih.

Sesi perjalanan hidup si kepeng bermula dengan orentasi selama seminggu.
Nak tahu tak…. Si kepeng bermula bermain Bar di Uitm tersebut. Nak tahu tak macam maneee?? Jeng jeng jeng (buat cuak sikit)

Ketika sedang beratur, si kepeng terlihat 2 orang budak sedang buat human flag (aksi manusia seperti membuat bendera) . dia teruja gila untuk jadi mcm dorang. Suatu hari dia tanya kawan dia macam mane nak main bar and then kawan dia ajarkan step2 untuk main bar. Setiap hari dia workout even sorang2. Pada mulanya dia hanya main dalam bilik jeee. Even akan rasa sakit tapi dia tetap teruskan sebab ‘ no pain, no gain’ sebab itulah effect jika main bar. Selepas 2 bulan dia main, sebuah group yang wujud di seksyen 16, shah alam telah ajak join group streetworkout mereka. Setiap kali cuti, si kepeng akan pulang ke shah alam dan akan join mereka untuk sama2 workout di kawasan mereka. Biasa mereka akan bermain pada pukul 10 keatas. group tersebut diberi nama ‘Bar_Rex’ dan ahlinya seramai 30 orang.


Klau dekat uitm, si kepeng biasanya akan pergi workout di taman atas bersama dengan pelajar2 lain dan bertukar2 pandangan. Secara keseluruhan sukan ini juga dpat merapatkan hubungan antara satu sama lain. Si kepeng tak pernah menyesal untuk bermain bar even dibanyak kali terjatuh dari palang ‘monkey bar’ . hahaha itu laa kenangan paling manis even jatuh tinggi.


Sampai sini sahaja perkongsian aku untuk blog kali ini. Nantikan cerita aku yang seterusnya dalam blog ni. Maaf andai terkasar bahasa ke ape, tapi ni laa cara aku . hope korang boleh terima cara aku J klau ade ape2 komen, harap komen yang murni2 je laaa. Hahaha setiap kesilapan berlaku dari kita dan yang baik datangnya dari yang Maha Esa. Hahahha okeyh ahhh nak chaw ni. Bye, Assalammualaikum.  




                                                                                                                    #AkuYangBernamaAus


1 comment:

  1. emmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete